Bedrijfsreportage

Het is eigenlijk een soort beeldbank van hoogwaardige sfeerbeelden uit het bedrijf?
Dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Een bedrijfsreportage kan ook gemaakt worden naar aanleiding van een bepaalde gelegenheid.
Een bedrijfsjubileum bijvoorbeeld, met een mooie expositie er aan gekoppeld.
Mijn ervaring is dat veel bedrijven wel een concrete aanleiding nodig hebben om over een bedrijfsreportage te gaan nadenken.
Belangrijk is om in gedachte te houden dat een reportage nooit een specifieke aanleiding nodig heeft.
Elk bedrijf heeft een verhaal te vertellen en elk verhaal vertel je makkelijker met beelden.’

Vertrouwen wekken met een bedrijfsreportage

Grote bedrijven en organisaties hebben vaak met veel stakeholders te maken.
In je marketingcommunicatie moet je die elk op hun eigen manier benaderen.
Maar er zijn ook universele uitingen.
Vertrouwen en betrouwbaarheid uitstralen is iets dat elke organisatie naar alle iedereen moet doen.
En dat is exact wat de beelden uit een goede bedrijfsreportage doen. Zij tonen de mensen achter het bedrijf en de beelden die je normaal gesproken nooit ziet.
En het belangrijkste is misschien wel dat dat eigenlijk op geen enkele andere manier bereikt kan worden.
Vanzelfsprekend worden sfeerbeelden en emoties het makkelijkst overgebracht met beelden.
Belangrijk aan een bedrijfsreportage is onderscheid.
Uiteindelijk moeten de beelden van de ene reportage niet inwisselbaar worden met die van een andere.
Dat betekent dat in elke foto ook iets van de essentie van het bedrijf moet zitten.
Apparaten, machines en objecten met een functie die ook voor de nieuwsgierige toeschouwer in een oogopslag duidelijk zijn
Shopping Basket